Jouluterveiset Raahesta!

Julkaistu 10.1.2018

Joululahja hyväntekeväisyyteen - Hyvää joulua!

Raahen Satama Oy jätti tänä vuonna perinteiset vuosikalenterit lähettämättä ja antoi oman panoksensa yhteiseen hyvään. Tänä vuonna muistimme Syöpäsäätiötä, Raahen purjelaivasäätiötä sekä Raahen ensi- ja turvakotia. Haluamme nyt lausua suuret kiitokset kuluneesta vuodesta, mukavista kohtaamisista ja hetkistä sekä yhteisistä projekteista!

Tunnelmallista Joulunaikaa ja loistavaa Uutta Vuotta, nähdään taas!

Uusi varasto valmistuu vuoden lopussa

Pinta-alaltaan noin 4100 m2:n varasto valmistuu Lapaluotoon kuluvan vuoden lopussa. Varastorakennus on tilattu Best-Hall Oy:ltä, jonka toimittamista varastoista Raahen Satama Oy:llä on entuudestaan paljon hyviä kokemuksia.

Raahen sataman liikenne vuonna 2017

Raahen sataman vuoden 2017 kokonaisliikennemäärä on vuoden 2016 tasolla, noin 5 miljoonaa tonnia. Huhtikuussa uutena satamaoperaattorina aloittanut Hooli Stevedoring Oy on tuonut hyvää kasvua Lapaluodon satamanosan liikennemääriin.

Menestystarinoita Raahen satamasta: Raahen Meriapu Oy

Raahen Meriapu Oy on avustanut meriliikennettä Raahen satamassa jo yli 30 vuoden ajan. Yrityksen on perustanut vuonna 1987 Jouni Henttu, jolle meri ja kalastus ovat olleet lähellä sydäntä lapsesta saakka.

Nykyisin yritys työllistää Hentun itsensä lisäksi viisi muuta henkilöä. Tyypillistä päivää ei ole, yhtiön tehtäviin kuuluu muun muassa jäänmurto sekä alusten hinaus Raahen satamassa.