Kevään 2017 uutiskirje

Julkaistu 18.4.2017

Raahen sataman alkuvuosi 2017 on tuonut mukanaan uusia tuulia sataman toimijoissa ja toiminnoissa sekä mitalisadetta

uutiskirje yläosa.jpg

Uusi satamaoperaattori aloitti toiminnan

Raaheen on perustettu uusi ahtausliike Hooli Stevedoring Oy, joka hoitaa huhtikuun alusta alkaen lastinkäsittelyä ja varastointia sekä konttihallia Lapaluodossa. Yhtiön toimitusjohtaja Ari Hooli kertoo, että uuden yhtiön tavoitteena on yhdessä Raahen Satama Oy:n kanssa kasvattaa Lapaluodon tavaraliikennettä. Yhtiön palveluksessa on kokeneita ahtaajia ja toimihenkilöitä.

Raahen sataman kulunvalvontaa parannettu

Lapaluodossa on otettu alkuvuodesta 2017 käyttöön uusi ja tehostettu kotimaisen Visy Oy:n valmistama kulunvalvontajärjestelmä. Konenäköön perustuva järjestelmä tunnistaa saapuvan ajoneuvon rekisterinumeron perusteella, jolloin erillisiä tunnistinlaitteita ei enää tarvita.

Kultamitaleja Raahen satamatoimistoon!

Suomen Satamaliitto ry. on myöntänyt kultaiset ansiomitalit Raahen Satama Oy:n satamasihteeri Pirjo Forsille ja toimitusjohtaja Kaarlo Heikkiselle.

Pirjo Fors ja Kalle Heikkinen ovat nähneet ja olleet mukana kehittämässä Raahen satamaa jo yli 30 vuoden ajan. Raahen satamaa on tänä aikana kehitetty rakentamalla uusia laitureita, varastoja ja varastokenttiä. Raaheen johtava meriväylä ja satama-allas on syvennetty 10,0 metrin kulkusyvyyteen.

Menestystarinoita Raahen satamasta: Woodcomp Oy

Raahelainen perheyritys Woodcomp Oy on löytänyt Raahen satamasta hyvän kasvualustan liiketoiminnalleen. Yhtiön toimitusjohtaja Marko Paloniemi kehuu Raahen satama-alueen synergiaa yritysten välillä sekä hyvää logistista sijaintia.