kesä

Raahen Satama Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu 1.7.2020

Raahen Satama Oy:n hallitus on nimittänyt Pauli Sarpolan sataman toimitusjohtajaksi 1.7.2020 alkaen.

Sarpolalla on yli 20 vuoden laaja kokemus satama-alan toiminnoista ja johtamisesta. Viimeisimpänä, vuodesta 2016 alkaen, Sarpola on toiminut Kalajoen Satama Oy:n toimitusjohtajana, josta siirtyi Raahen Satama Oy:n palvelukseen.

”Kun paikka tuli hakuun, ei minun tarvinnut miettiä haenko paikkaa, minulle oli selvää mitä halusin ja onnekseni tulin valituksi. Tänne oli mukava palata, kuin kotiin palaisi. Toisaalta olen Raahessa asunut koko ajan perheeni kanssa ja ennen Kalajokea minulla oli pitkä työrupeama SSAB:n satamatoiminnoissa, joten onhan Raahen satama aina ollut minulle kotisatama ja olen satamaan liittyvistä asioista ollut kiinnostunut ja kartalla.

Raahen satamaa on kehitetty Raahen kaupungin, satamaoperaattorin ja satamayhtiön toimesta viime vuosina valtavasti. Satama on tällä hetkellä todella kovassa iskussa silmällä pitäen tulevaisuuden kuljetustarpeita. Ja käynnissä olevalla investointiohjelmalla varmistetaan Raahen sataman kilpailukyky ja toimintavarmuus jatkossakin. Yhtenä isona tämän vuosikymmennen tavoitteena on saada Raaheen nykyistä syvempi meriväylä turvaamaan tulevia merikuljetuksia.”

Yksi ensimmäisistä asioista uuden toimitusjohtajan tehtävälistalla on valmisteilla olevan strategian viimeistely yhdessä hallituksen ja henkilöstön kanssa. Strategiasta saadaan hyvä työkalu koko sataman henkilökunnan jokapäiväiseen työskentelyyn.

Myös satamaa käyttävien asiakkaiden ja yhteistyökumppanien tapaamiset aloitetaan pikaisella aikataululla.

Raahen satamassa on toimivat kansainväliset yhteydet meritse ja rauta- sekä maanteitse. Tämä takaa loistavan ja kustannustehokkaan reitin laivaajille.

Raahen satama on kokonaistavaraliikenteeltään Perämeren suurimpia satamia. Sataman kokonaistavaraliikenne on 5 – 6 miljoonaa tonnia vuodessa ja satamassa käy vuosittain noin 600 laivaa.

Lisätietoja:

Raahen Satama Oy