syys

Raahen satamaan uusi varasto

Raahen Satama Oy on tilannut Best-Hall Oy:ltä uuden varaston, jonka pinta-ala on noin 4100m2. Uudella varastolla korvataan kaksi vanhaa ja pientä varastoa Lapaluodon satamanosassa. Varaston pituus on 81,3 metriä ja leveys 50,0 metriä ja varastoon tulee isot 13 *10 metrin kokoiset nosto-ovet.

Uusi varasto voidaan helposti muuttaa lämmitettäväksi varastoksi varastoon asennettavan sisäkatteen ansiosta ja sitä voidaan käyttää muun muassa sahatavaran ja erikoisprojektilastien varastointiin. Varasto otetaan käyttöön tämän vuoden lopussa.

Raahen satamalla on hyvä ja pitkäaikainen kokemus Best-Hall Oy:n toimittamista varastoista. Heidän toimittamansa varastot ovat osoittautuneet käytettävyydeltään erinomaisiksi ja niiden huollon tarve on vähäinen yksityiskohtaisen suunnittelun, hyvin tehdyn toteutuksen ja laadukkaiden materiaalien ansiosta. Yhteistyö Best-Hall Oy:n kanssa on sujuvaa ja yhtiöllä on laaja kokemus satamiin ja teollisuudelle toimitetuista varastoista toteaa satamainsinööri Ilkka Harju.

Raahen sataman kautta kuljetetaan muun muassa terästä, sahatavaraa, irtolasteja ja vaativia projektilasteja. Sataman kokonaistavaraliikenne on 5,5-6,0 miljoonaa tonnia vuodessa ja satamassa käy vuosittain 550-600 laivaa.

Best-Hall Oy:n toimitusjohtaja Leif Fagernäs toteaa, että yhteistyö on rakentava ja kehittyvä silloin kun molemmat osapuolet osaavat asiansa ja tähtäävät samaan lopputulokseen eli juuri käyttötarkoitukseensa sopivaan, laadukkaaseen, kestävään ja ajallaan toimitettuun ratkaisuun.

Keski-Pohjanmaalla Kälviällä päätoimipaikkaansa pitävä Best-Hall Oy on vaativien teräsristikkorakenteisten hallien tuotekehitys- ja laatujohtaja sekä täyden palvelun toimittaja. Vuodesta 1975 lähtien yritys on toimittanut kotimaisille ja kansainvälisille markkinoille noin 4500 varasto-, teollisuus- ja urheiluhallia. Toimintaa ohjaavat jo vuonna 1993 sertifioitu ISO 9001 -laatujärjestelmä sekä kestävän kehityksen periaatteet.

Best-Hall Oy:n palvelu kattaa kaikki halli-investoinnin osa-alueet viranomaisyhteyksistä suunnitteluun, tuotantoon, lisävarusteisiin, asennukseen, huoltoon ja hallin uusiokäyttötarpeisiin. Avaimet käteen -toimituksena asiakas saa haluamansa hallityypin, joka on varustettu joko kestävällä PVC-materiaalilla tai pelti-, puu- tai sandwich-katteella.

Yrityksen liikevaihto tulee olemaan v. 2017 noin 40 milj.€ ja henkilöstömäärä on 125 henkilöä.

Lisätietoja:

Raahen Satama Oy, Ilkka Harju, puh. 040 135 6960