loka

Raahen sataman tavaraliikennemäärät jatkavat kasvuaan

Raahen sataman vuoden 2015 tammi-syyskuun tavaraliikennemäärä jatkoi kasvuaan 6 %:lla verrattuna vastaavaan ajankohtaan vuonna 2014.

Raahen sataman liikennemäärät vuonna 2014 olivat 10% suuremmat kuin vuonna 2013. Vuoden 2015 tammi-syyskuun liikenne jatkoi kasvuaan 6 %:lla verrattuna vastaavaan ajankohtaan vuonna 2014. Sataman kokonaistavaraliikenne oli em. ajanjaksolla lähes 4,05 miljoonaa tonnia, joka on noin 250.000 tonnia suurempi kuin 2014.

Sahatavaraa kuljetettiin Raahen sataman kautta 66 300 m viime vuoden tasoisesti.

Liikenneviraston meriliikennetilaston 01-08/2015 mukaan Raahen satama oli ainoa Perämeren satama, jossa ulkomaan tavaraliikenne oli kasvanut (+5%).

Raahen lähialueella pystytetään tänä vuonna uusia tuulivoimaloita, joiden kuljetukset hoidetaan Raahen sataman kautta. Kuljetusmää- rät ovat jo nyt viime vuoden tasolla.

Uusin noin 5,5 ha:n satamakenttä Lapaluodossa valmistui syys- lokakuun vaihteessa. Satamakentän kantavuuden parantamiseksi on toteutettu kesällä n. 2,5 ha:n asfalttikenttäosan bitumistabilointi. Lapaluodon sataman rataosuudella ratapölkyt ja ratakiskot on uu- sittu.

Lisätietoja asiasta:

Toimitusjohtaja Hannu Pyykönen, puh: 044 43 93 500