kesä

Kysely: Raahen satamalla kasvun mahdollisuus

Raahen Satama Oy:n yhteistyökumppanit arvioivat, että satamalla on mahdollisuus kasvattaa merikuljetusten määrää. Vastaajista yli 95 prosenttia arvioi näkymät myönteisiksi.

Kysely suunnattiin toukokuussa Raahen Satama Oy:n kumppaneille. Heistä tulevaisuuden näki erittäin valoisana 28,57 prosenttia, kohtalaisina 66,67 % ja heikkona vain 4,67 %. Erään vastaajan mukaan Raahen satama on ainoita satamia, joilla on todelliset mahdollisuudet ympärivuorokautiseen laivojen käsittelyyn. Yhteistyökumppaneista peräti 96 prosenttia katsoo, että yhtiö on täyttänyt yhteistyöhön liittyvät odotukset. Vastaajista 64 % antaa yhtiöstä erittäin hyvän arvion, 28 % hyvän ja 8 % tyydyttävän.

Yhteistyökumppaneilla on hyviä ehdotuksia kehitystoimenpiteiksi, joita Raahen Satama Oy ryhtyy nyt selvittämään ja työstämään. Toivelistalla on muun muassa lisää raskasnostokapasiteettia. Uusia mahdollisuuksia todetaan tulevan esimerkiksi vanadiinitehtaan seurauksena. Kumppanit ehdottavat tehtäväksi lisää lämpimiä varastoja, kontituspalveluita, varastopalveluita ja RORO-kuljetuksia. Väylän syventämistä nykyisestä 10 metristä ehdottaa puolet vastaajista.

Kyselyn vastausprosentti oli korkea, 40 %.

Kuva: Millaiset mahdollisuudet Raahen Satama Oy:llä on kasvattaa merikuljetuksia?

nayttokuva-2016-06-27-kello-11.10.07-650x405_Raahen_Satama_Oy.png