loka

Satamaoperaattori Hooli Stevedoring tiedottaa

Uusi nosturi Liebherr 280 vihittiin käyttöön

Port_Of_Raahe_Hooli_Stevedoring.jpg

Hooli Stevedoring Oy on Raaheen helmikuussa 2017 perustettu ahtausalan yritys, joka on aloittanut ahtaustoiminnan Raahen Lapaluodon satamanosassa 1.4.2017. Vaikka yritys on uusi, on sen henkilöstöllä vankka kokemus satama-alan töistä. Yrityksessä työskentelee 12–25 henkilöä.

Lapaluodon satama palvelee asiakkaita ma–pe klo 7:00–23:00. Asiakkaiden tarpeiden mukaan voidaan työskennellä myös öisin ja viikonloppuisin. Palveluihin kuuluvat kappale- ja irtolastien lastaus- ja purkaustyöt, tuotteiden kontitukset sekä erilaisten projektilastien käsittely meritse ja rautateitse.

Emoyhtiö Liftlink OY on nosturipalveluyritys, joka on toiminut Suomen satamissa jo vuodesta 1990. Uusin kalustohankinta on Liebharr 280 -nosturi, jonka tarkoitus on SSAB Europe Oy:n ohjauksella parantaa nostokapasiteettia Raahen satamassa. Jatkossa satamassa voidaan omilla nostureilla nostaa yli 13o tonnin painoisia kappaleita. Nosturi vihittiin käyttöön 5.10.2017. Tilaisuudessa kävi yli 50 kutsuvierasta.